nuffnang

FEBUARI

Thursday, December 9, 2010

CHINA

AirAsia to TIANJIN

BADALING THE GREAT WALL, BEIJING
YUNGANG GROTTOES, DATONG, SHANXI
Train from DATONG, SHANXI to XI'AN, SHAANXI
HuaShan/Hua Mountain, HuaShan, Shaanxi
DALI ANCIENT CITY, YUNNAN
Outside Jishuaytan Subway, BEIJING
EAST PEAK, HuaShan/Hua Mountain, HuaShan, Shaanxi

Fuh dah lama nak update blog sebenarnya... tapi masa masih sibuk upload to preserve/share pictures kat internet. Nak upload smue mmg giler lah... so, mana yang aku rasa perlu. Tapi most of the pictures either in FB atau Flickr sama jer. Cuma FB ada cepat sikit nak upload... kat flickr lambat.

Untuk kali ni aku travel sendirian. Kalau tak fahmi dgn Leman ikut... tapi dorg tk jadi sbb masing2 ada bende yang patut diselesaikan.

To explain everything dalam blog mmg tak muat kot. Aku berjaya tulis smpai habis semua experience dalam journal. Plus banyak giler gambar aku ambik... :P

The journey begins at Tianjin
Ambik train pegi Beijing and spend a few days.
Then from Beijing ambik train to Datong, Shanxi
Then from Datong ambik train to Xi'an, Shaanxi
Lepas tu dati Xi'an, Shaanxi ambik train pegi Chengdu, Sichuan
Lepas sichuan aku ambik train dari Chengdu ke Kunming
Smapi kunming terus ambik bus pegi Dali Old City pastu lepak beberapa hari...
Lepas tu dari DALI aku patah balik Kunming dan terus ke Chengdu.
Dari Chengdu aku lepak satu hari pastu balik MALAYSIA.

Tak dapat pegi Lhasa, Tibet since aku travel sorang (tak dapat permit)... sebab tu aku melilau smpai Yunnan province...

CHINA osem posem! will return back to CHINA end of 2011.

No comments: