nuffnang

FEBUARI

Friday, July 24, 2009

Dilemma... siot

Bila yang ini...
Nak tukar dgn yang ini...

Aku sebenarnya, sayang giler kat beskal botol aku nie... tapi kehendak meluap kat moto plak menjadi2... (jgn takut.. touring beskal masih ada, berdosa jual GIANT XC tue... ). tapi kalau tak jual... tak ada duit nak beli moto. Mana boleh simpan hobi bebanyak... (aku ni typical orang yang semua bende nak try... :P boleh?)

Okeh kite buat comparison...
Beskal DH/FR --> Best kalau dibuat loncat... :) ringan... masuk hutan bersempit2 pun takper sbb dia beskal... kala naik bukit kat UTM skudai tu.. yang dorang buat jungle trekking tu... yang mmg jalan tu tak boleh beskal lalu... pun boleh bawak jgk (tolak) smpai atas bukit... boring2 boleh kayuh g jusco tebrau pekena starter pack nandos... style... mmg style... tapi naluri aku berkata "Aku nak kire ada berapa banyak air terjun kat dalam hutan rompin tue... hehehe" pakai beskal... dapat jumpa satu jer...

Yang bagusnya kalau aku ada lawan bola esok... ini malam aku kayuh bagai nak rak.. esok main bola kompom lari tak berenti... ala ala makan makjon gitue... hehehe... tak caya jom g padang polis petang nie... :)

Moto --> kata manDher boleh lompat 16 kaki keatas... menarik tue untuk melipat tulang belakang yang makin reput nie.. tapi yang pentingnya... kalau masuk hutan rompin boleh jumpa beberapa... ulang... beberapa air terjun... :) kalau layan starter pack pun... tak penat... style tetap style... kekekeke... cuma kalau ada lawan bola... kompom makjon kuat salasa sust ler... kurang kayuh... walaupun aku ada satu lagi beskal... takut lupa jer.. hehehe maklum lah kemarok... :)

Siot ah... pun dah berapa bulan tak skate.. :P
tapi yang penting aktiviti hujung minggu pegi gua musang... :) harap2 smpai Kl on-time.. sbb azmal nak g keje isnin.. hehe

salam...

No comments: