nuffnang

FEBUARI

Friday, July 17, 2009

Morning Speech

Kilang aku nie... setiap orang ada masa sendiri (bergilir2... dlm english) untuk berucap. Smue orang dapat peluang... nak cakap apa pun boleh. Masa... 5 minit sblm start keje seawal pagi ard 8am. Aku keje sini dah lebih sepuluh tahun... aku pun lupa apa bende yang cakap lepas2. Pernah sekali aku tak ada idea... aku cakap 'thank you and have a good day' ajer... hehehe... sbnarnya malas nak pikir panjang...

ada jugak jadikan morning speech tu sebagai platform nak menunjuk kan kehebatan dan knowledge yang dia ada... aku biasa berbual kontol... kekeke.. masing2 yea tak.. mungkin aku tak citer pasal bende2 technical memalapkan credibility aku kat company.. mungkin... tapi aku tak kisah... citer pasal kura2 ngan arnab pun aku pernah citer... :P my morning speech goal is to make everybody to have a blast kick start untuk kerja pada hari tue... :) samaada aku dapat buat impact tu ker tak.. ntah... pun aku tak peduli..

jadi.. cerita untuk hari nie... aku ingat aku punyer turn. tapi orang lain da... since idea tu masih fresh.. aku nak bagitau kat sini lah... kekalau orang office aku ada baca.. so, extra speech untuk smue...

Success...
How do you label your success? stereotype success... ada wang banyak, ada kete besar, rumah besar... bini cantik... apa lagik... banyak lah... 4 bini... kekekeke... jadik manager.. jadi boss... dapt result exam gempak... ada band?... crowd ramai... orang kenal.. popular... ada album.. ada beskal mahal2... travel jauh2... boleh buat whipies... hehehe... ada skateboard... boleh nosegrind single rail... banyak kan?... before you know it... kite end up dgn kehendak yang tiada penghujungnya... dah rasa macam threats plak... NET (Never Ending Threats)... hehehe sbb tak smue bende kite boleh capai... kata orang nak kena berangan untuk dapatkan apa yang kite nak... tapi pada aku biar dia realistik... angan + usaha = BERJAYA!!!... hehe berjaya kah?

The definition of success is vary... pada aku ia terletak pada judgement setiap individu. Kalau kau rasa kau nak berjaya macam bill gates (microsoft)... so, itu terpulang pada diri masing2...


No comments: