nuffnang

FEBUARI

Friday, April 29, 2011

Citer beskal...

Giant XtC aku dah 6 hari dalam kete... :P malas nak keluar kan... hehe

Sejak aku stop back packing dulu, mula2 berjinak dgn beskal... aku start terus touring thailand dgn laos (on and off train + bus). Tknak lari dari tujuan asal tu... tgk culture orang. Sebenarnya bukan nak kayuh sangat pun...

Disebabkan tuh... 3 bulan straight tiap2 hari aku kayuh. Nak pastikan stamina aku atas parr... sebulan sebelum pegi... tiap2 weekdays malam aku kayuh dari pg pegi jusco tebrau... 2minggu sebelum pegi... aku pasang pannier + letak weight.. tiap2 hari weekday aku kayuh ke jusco tebrau... atau buat loop pg - permas - plentong - masai - pg... atau pg - permas - bakar batu - bandar - angsana - kg ubi - tmn molek - johor jaya - plentong - masai - pg... fuh... giler kan...

dah smpai laos.. pancit jgk.. gunung la siak...

tapi itu bukan isi nya... kite citer pasal beskal kan?... balik dari laos, aku jadikan meng'ayuh tu bende penting untuk diri... selain malas nak g gym... kayuh ni cardio eksesais.. kite boleh kurang kan berat badan ler...

cuba ler me'racun kawan2 lain untuk involve sama... rata2 tkmau.. hehehe

then the dh freeride scene dtg... fuh sume gara2 miep + apau (petronas)... lepas dua tiga kali test ride kat trek stadium (RIP)... masing2 bertungkus lumus carik bike... mahal plak tuh... min RM4K... collect duit secara berkumpulan... last2 dapat jgk...

lepas tu masuk hutan ikut2 geng2 PG GEREK pakai FB/DH bike... sadis..

tapi dalam best2 ride FB/DH... touring aku tk boleh lepas kan... sbb... aku suka travel... :) jalan sesorang pun tk pe... dalam arena2 beskal ni.. tu aku buat dulu...

sekarang dah ada club... hehehe... dah ada racing team... beskal sorang2 dah champion... makin berkembang tgk... dapat sponsor... aku rasa scene beskal makin lama main best... makin ber'color...

nak ikut kan hati... aku nak ada bike DJ satu, bike trail satu... fixie satu (buat simpan2)... smue bende nak kan... duniawi

direction lepas ni... aku nak carik Hub Chris King 15QR... fork Fox 32... lagi elok dpt 831... baru pikir buat bike... DJ/Trail Fullsas... smalam tgk kat Tay Junction/Bukit Timah... 15QR SGD350... cilake mahal... baru hub tuh... tkpe... bulan puasa grab... :)

(kalau rasa2 isi kandungan tulisan ni hilang arah biarkan... aku pun tk tau apa yg aku bebel ni).


No comments: