nuffnang

FEBUARI

Monday, April 18, 2011

Cerita hujung minggu...


Hari ni baru masuk opis... since 28 March lepas smpai last friday 15 April aku medical leave sebab Appendicitis. Rabak ler jgk... :) tapi dah ok... kot. Lama jgk kan tak update blog. Rasa mcm nak revamp... tukablog provider. Tapi dah banyak bende lah dalam ni... sayang. :P

Last friday aku punyer last medical leave... so, nak berjalan tu ada berani sikit lah. Even thou sblm ni ada pegi Medan... penang... so, aku citer yg lepas MC lah... hehehe... sbb kalau dapat mc sebenarnya tak boleh berjalan2... insurance tak cover. :P pastu boleh company boleh charge Disciplinary Action.

Tapi aku punyer theory pasal diri sendiri plak... kalau duduk rumah lama2 boleh demam. :P dan mmg kebiasaan nyer macam tuh... :P

Jumaat lepas (15th April) aku leman dgn ujai anta Ain pegi Rock & Roots concert kat Singapore Flyer... Ujai dgn Leman planned ada smbung recording untuk PSB... aku nak pegi jalan2 window shopping kat Orchard.

Lepas jumpa Monzie kat Esplanade... aku tinggalkan Ain dgn Monz kat tempat concert. Dorg nak tengok Toots & The Maytals... before that dah tinggal kan leman & ujai kat Studio.

Dukacita Nizam ada hal... jadi aku, leman & ujai jumpa balik kat Esplanade malam jalan... dgn kawan spore Izaki.

Since concert tk habis lagik... kiteorang tunggu Ain, Monz dgn Ogy kat area2 Convert venue... lepak2 belakang venue... masa tu Bob Dylan tgh perform. Bila Michael Franti naik stage jer... dia start dgn reggae music... agak membuak2 jgk ler nak tgk. Sound system pun best... last kiteorang ended up peeping kat dinding kain venue... since dorang staples jer kain tu kat palang kayu... view aku best sbb kiteorang mmg betul2 kat center... :)

Lepas few songs... security perasan. Kiteorang gerak pegi area lain plak... hehehe kali ni view kat kiri stage plak... :) sama jgk lepas few songs... security perasan lagik... hehehe...

Izaki suggest kite try masuk ikut entrance... sbb nampak entrance organizer tak berapa jaga... :P kekekeke... smpai kat depan entrance ada guard la plak (sgt obvious kan mmg concert nak kena ada... )...

kiteorang terserempak dgn Ras Muhammad... lepak ambik gambo jap...

Ujai, Ras Muhammad, Leman & Izaki

Lepas berbual2 dgn Ras... kiteorang realize yg tkde guard lagik kat entrance... hehehe... tktau sama ada mmg dah boleh masuk free sbb Franti perform last atau dia pegi toilet... peluang mmg tak dilepaskan... before we know it.. kiteorang dah ada kat depan stage... hehehe... tanpa tag tangan... enjoying the show.... :) osem giler sbb tk bayar SGD160 untuk entrance... :P

Michael Franti & The Spearheads

Concert habis dekat pukul 2am... :P izaki balik rmh... Ujai, Aku, Leman, Ain, Monz dgn Ogy pegi lepak Tanjong Pagar KTM station... makan lontong... :D...

Smpai2 Embrace kat kul 4pm... tido embrace aku... lepak.

Saturday (16th April)... Geng Gile Pantai (GGP) buat ad-hoc trip pegi Tg Leman... :) bertolak pukul 11pm... dari Embrace Max, Ain, Leman, Cargo, Fadli, Fahmi dgn aku... gerak dgn barang2 khemah plus makanan untuk steambot dgn ayam untuk bakar.. fuh... dorang g shopping lepas magrib tadi... aku tkde. :P

Smpai simpang sebelum masuk Tg Leman... kiteorang di join oleh Endy & Intan... :) smpai tg Leman pun kat pukul 4am kot... pasang khemah terus setup barbecue pit untuk masak...


Masak memasak best... view malam best... spot best... kayu kering... camp fire cantik... fuh apa lagi nak... :) aku end up tido kat katil portable fahmi yg super selesa... berbumbungkan bintang2 kat tepi laut... giler sejuk.. nasib baik bawak blanket... sleeping beg aku buat bantal... :)

GGP Tg Leman: Aku, Fadli, Max, Cargo, Ain, Fahmi, Endy, Intan & Leman.

Bangun sebelum sunrise... :) layan sunrise, minum sikit.. terus terjun laut dgn Fadli, Leman, Cargo... pastu Fahmi join... pastu endy join... Intan, Ain dgn Max bantai tido smpai kiteorang habis mandi mande... :P



hari Ahad (semalam) dihabis kan dgn ambik gambo... :) pegi jetty nak pegi pulau sibu... ambik gambo... berenti kat bukit mana ntah.. ambik gambo lagik... :P pastu makan thari kat Kota tinggi... seperti biasa... kederat aku nak drive balik tkde... fahmi drive smpai embrace... :)

weekend yg best... :) next time kite g pulau katanyer... chara tapir!!!

No comments: