nuffnang

FEBUARI

Thursday, April 8, 2010

My Little Cycling Advanture... :P

(Sori gambo tk berapa elok... sama'ada aku malas nak berenti ambik ambik gambo betul2... atau mmg tepon aku pixel dia tk berapa banyak... :P)

Nak kayuh jauh2 sekarang punya lah busy... masa tk mengizinkan. Tapi hati menggelodak nak kayuh jauh2... :P last semalam aku kayuh g Embrace Hall... jadi lah... Untung2 dapat clain air... hehehe fahmi dah janji.. kekeke... :P

Smalam balik kerja jer terus siap... check GIANT aku... check tube spare.. check pump... check blinker sbb kayuh malam... chech republic... :P ishh...

Macam jauh... :P
Perjalanan bermula pukul 6:15pm... kayuhan mengikuti... Jalan Tembusu (lalu sebelah kedai ontot... tp ontot tkde lagik... )... ke taman dahlia... lalu depan rumah IPIN... terus ke Masai... kerete giler banyak.. tapi tkpe.. advantage untuk aku... senang selit2... kete tak laju...

pastu terus melewati tempat keje Madey... dah terus ke plentong.. tempat Falis Plentong duduk... pastu aku terus ke tmn molek... ada kedai nasik lemak power depan Al-Rajhi bank... namun aku pasrah.. terpaksa teruskan kayuhan.. nanti kenyang sangat tk boleh kayuh... perjalanan jauh lagi...

Taman Molek
Tman moleh lepas aku lalu depan pandan... terus ker traffic lights kampun ubi.. ala jalan nak ke Angsana tu... lalu datin halimah... terusan kayuh smpai damansara aliff... aku potong short cut... masuk highway kempas... kereta memang mintak maaf giler babi laju!!... nasib baik blinker aku champion... ada dua plak tu.. harapan orang nampak... nak smpai perling aku naik flyover melingkar tu terus ke tampoi indah... dah smpai di Embrace... terus call fahmi... hehehe :)

kire champ jugak aku, sbb macam dah lama tak kayuh... KM35... perjalanan 1Jam 38minit...

Gapur, Rizman, Aji dgn kawan2 lain ada... fahmi dgn lincah beli air kotak bersaiz besar. 2 plak tu.. tima kasih fahmi... :)... lepak2. tunjuk kan Aji MERIAHUOLL punyer blog... kul 9pm aku gerak balik...

perjalanan balik melalui flyover melingkar lagi... tapi kearah angsana... kayuh terus ke UDA... ke tasik utara.. dan maktab... dari situ kayuh smpai BOMBA... area larkin tu sebelah highway....

Angsana
terus masuk kebun teh... kali ni aku kayuh pelan2 sikit.. bukan sbb banyak anjing... tapi sbb tengok kereta2 lawa yang aku tak mampu nak beli... :P... smpai penghujung jalan.. traffic light terus aku masuk sentosa... bakar batu... sebelum naik jambatan aku turun tolak beskal... saja bukan tak terer... cuma menikmati pemandangan malam kat jambatan tu. (sebenarnya lepak.. kekeke)...

Jambatan Permas Jaya
lepas jambatan aku jalan ikut jusco permas.. untuk ke highway pasir gudang/kempas... sempat ambik lampu2 menjurai2 kat permas... giler teruja aku... LAWA.. :P

Permas Jaya
kayuhan smpai highway pasir gudang/kempas.. aku lintas highway masuk jalan lama.. jalan plentong.. yang tak biasa jangan buat lintasan tu.. sbb mmg giler thrill... malam tu semua kereta bawak lebih dari satu enam... :P

jalan dalam plentong masai mmg best untuk mengayuh... semua kenderaan behave.. :) kayuhan aku kearah masai... kepenatan dah mula menular kat peha aku... rasa macam nak pecah.. kekeke... aku plan kat masai nanti bukit kat stesiun bus nanti nak tolak.. tak larat rasa...

tapi bila smpai sana... minah2 kilang ramai giler lepak situ tunggu bus g keje kot.. shift malam.. terus kensel menolak.. dengan gaya'nya kayuhan aku menjadi kuat terus keatas bukit... :P (sebenarnya takut kena mengurat.. tkmo tkmo.. ishh macam hensem sangat... :P)

kayuhan aku terus ke kip mart eh ker today... :P aku pun lupa.. dan terus ke taman dahlia... melalui rumah ipin sekali lagi... climbing tu... :P... pastu terus ke kedai ontot untuk segelas besar jus epel.. :P

Masai
sedikit sebanyak... terubat juga rindu aku kat touring beskal... :P
catatan balik dari Embrace... KM38... masa... 2 jam... 20minit... :)

4 comments:

akmalhizam said...

best!

Anonymous said...

wah!!!cerita yang menarik nas:)

gapur..

paranoid of death said...

kekeke naz..jadik la kayuh sampai tpt fahmi.. next time lepas abih record ang kayuh lagi jauh plak naz..

Nas Plague said...

Akmal: lepak.. :P

Gapur: Nanti kite kayuh pantai timur eh pur...

Azmal: kepala aku tgh kusut ler mal... :P kekeke