nuffnang

FEBUARI

Monday, September 14, 2009

Cerita Hujung Minggu (Seminggu Sblm Raya)

Angkatan makan se'johor bharu...
Angkatan makan se'johor bharu...
Bergambar setelah kenyang... heheBergambar di Taman lagik... :P
Hari sabtu dgn ahad... aku ada join majlis berbuka posa ngan kengkawan kat Taman Merdeka. 2 hari tempat yang sama... giler. Tapi tkpe.. sbb ada Kambing golek. hehehe... sebenarnya weekend ni ada project dgn Half-Asleep untuk habiskan vocal. Tapi tk jadik.. :P kalu tak jadik pun aku mmg plan turun makan jgk... :P

Sebelum pegi Tmn Merdeka tu ontot ada msg.. untuk join kayuh keliling JB malam buta. Jadi aku pun pack beskal XC aku masuk kerete. Bawak baju untuk ride... terus g tempat berbuka... :P

Stulang (Tgh rehat ramai2)
Acara berkayuh ni bermula kat Danga Bay. :) aku dgn ontot smpai saing... Ipin ada.. mlaker ada.. pakdin ada.. apau ada.. smue kengkawan ada lah gaya nyer. Tunggu2 panjang.. last2 kul 11pm baru start.

Kayuh terus kearah angsana ikut jalan kecik batu5... pastu terus naik flyover kat angsana tu dan kayuh terus g jalan belakang nak masuk UDA dari Datin Halimah. Pastu potong kiri terus keluar kat Larkin. Larkin plak masuk kawasan rumah orang... tembus jalan masjid nak g larkin perdana.

Smpai larkin perdana... ontot keletihan 9sbb dia pakai stab dia DH BERAT GILER BABI).. tepaksa stay jap urut badan dia kasi buang angin... heheh... budak2 lain tunggu kat osman. lepas smue OK... perjalan diteruskan dgn melalui Stadium Larkin dan terus kearah Kebun Teh.

Kat kebun teh.. tembus terus keluar jalan besar nak g kota. yang ada wisma KK Kam tu. melintas dalam keadaan bahaya sbb jalan tu giler banyak kete walaupun seawal pagi... kayuh kearah taman iskandar... berenti jap kat shell beli air dan buang air.. hehehe perjalanan diteruskan sehingga ke stulang...

dari stulang terus ke pasar karat JB... merentas jalan nak g singapore.. (lalu tepi2 jer.. pagar giler tinggi.. ) smpai pasar karat jumpa balik dgn geng2 berbudak petang tadi... leman, madey, pastu ada amet, max (baru balik dari singapore)... ada monzie ngan ogy.. :) lepak jap berbual2...

kayuh balik g danga... kali ni smue berpecah sbb ada yang nak balik dulu... aku amik peluang test meter... hehehe... (melaju kan diri).... pagi tu end up lepak kat osman, sri alam layan char kuew tiau... power..

Masjid Abu Bakar, Johor Bharu
Ahad (September 13, 2009)
Lepas recording sikit pagi ahad tu... smpai thari aku ingat keluar jap g jejalan. tak ada arah tujuan sebenarnya... tapi duduk rumah jer tepu pala hotak.. kekeke. Thari tu lepas zohor aku terus gerak kearah tanjung Langsat... sajer nak test highway baru senai ~ tg langsat (pasir gudang). Masuk2 jer highway aku realize yang jalan highway tu sebenarnya terus kearah desaru. nanti kalau highway ke desaru dah siap, kalau nak ke pasir gudang dari senai/tiram kenalah exit highway utama masuk ke highway kearah tg langsat... tapi masih highway plus.

dalam perjalan aku nak exit Tiram tu... ada exit kong kong (maksudnya kalau korang duduk area kota masai... lagi bagus masuk ikut kong kong lagi dekat bukan?) hehe.. pastu ada exit layang... exit layang nie... kalau korang perdah drive g tiram dari cahaya baru lalu dekat kawasan tadahan air.. masuk jer kampung... kampung tu ler.. aku tak tau plak kampung tu nama layang.

Pada pendapat aku.. kalau korang nak gerak g tiram dari PG/Kota masai... elok ikut kampung via tadahan air.. dari lalu highway baru.. sbb ikut kampung lagi dekat... cuma highway jalan dia lagi baik lah...

aku exit tiram... terus g jusco tebrau. pastu g Jusco nusa damai plak... :P hehehe boring aku gerak g City Square plak... plan nak beli barang.. tapi satu barang pun aku tak beli.. hehehe...

last aku lepak Masjid Abu Bakar solat asar... pastu rehat situ.
best duduk sini.. tenang giler. masjid lama.... dulu2 masa aku belum tadika, masa tu aku belum duduk pasir gudang lagi... bapak aku tiap eid-ul-fitr mesti solat eid kat Masjid Abu Bakar.. :) masa aku dah duduk pasir gudang ada jgk ajak bapak aku solat eid kat masjid tu... pernah try sekali.. tapi tak sempat.. kekekeke... :P

Masa aku masih kat masjid.. ontot call kata budak2 dah otw g Tmn Merdeka untuk buka. 6:30pm aku gerak g tmn merdeka... smpai2 smue dah placing nak makan.. heheh siot.

Cik man sedang ngambil gambo...
Anak2 apau mmg takut mercun.. senang bapak... safety satu.. tkyah beli mercun satu.. heheh jimat.. :P
Buka hari ni meriah macam semalam... kiteorang siap tarik keluar meja, pastu susun kat luar. sebab mmg giler crowded buffet nie... dari bukhara, beriyani, padang, bakar2, desert, paling penting... kambing golek... :P hehehe

itu jer kot untuk kali ni...
jaga diri

slamat!

1 comment:

timmy said...

bang. apa khabar?
interbiu dah siap?
hehe