nuffnang

FEBUARI

Thursday, September 10, 2009

Bye Bye Lucha... :(

Troy Lee Designs (Lucha) D2 bike helmet
Helmet ni aku tak plan pun nak beli sebenarnya. Sehari nak pegi Bukit Cermin Race @ Ska Party kat Embrace Hall (August) aku g rmh Anga, sajer2 visit. Anga bleh tunjuk plak helmet TLD Lucha nie... tergugat jgk lah. Anga kata kalau aku nak beli... dia tolak murah2. Ishh anga ni bab memujuk mmg champion. Aku plak tgh plan nak jual beskal... nak buat apa beli helmet ek. Unless aku nak beli lagi beskal (masih 50-50... nak beli ngan ipin).

Dalam perjalanan aku, melake dgn ipin nak g race Bukit Cermin kat Puchong, dgr desas desus yang anga nak jual helmet tu. Ntah apa kena sampuk aku terus call anga booked... jumpa kat BC terus bagi half payment. kekekeke apa syaiton nirajim ntah masuk dalam badan... dgn pesanan aku kat anga "nanti kalau nas dah habis bayor... baru nas amik... :P" eceh...

Dua minggu lepas ngam2 aku ada duit aku datang rmh anga lagi sekali bagi selebih duit yang ada. test, sarong kepala... check defacts. Clear. bawak balik aku... dalam kete tu aku sarong lagik lucha tue. Cara... mmg cara giler. Ringan.. mmg ringan giler... selesa... giler selesa dari helmet NGV... :P lawa... mmg giler babi lawa.. smpai babi pun tak berani nak lawakan dirinya macam itu... :P

tapi apakan daya... waktu tu, aku nampak jer ada duit. Sebenarnya tidak... hehehe. Aku nak backup budget release2 nyaring sebenarnya. Jadi aku jual balik pada hari yang sama dgn ipin... ipin dgn mata terkebil2 tidak teragak2 deal beli Lucha tu dari aku. Dalam keadaan separuh rela... tak buang masa aku terus letak helmet tu dalam kete dia..

hari demi hari... malam berganti esok tengahari. Aku macam rindu plak dgn helmet lucha tue. dalam perasaan, 'kenapa aku jual eh??'. lagi satu perasaan "tak boleh... tak boleh... duit tu boleh buat modal tue... untuk nyaring".. ish..

ngam2 semalam ipin call cakap yang sebenarnya helmet tu sempit untuk dia. Fuh.. aku separuh gembira, maknanya aku amik balik lah helmet tu. tkpe lah try cover cost apa yang patut, tapi aku bertekad nak simpan. Semalam masa aku amik dari ipin balik... dia pesan kalau ada size besar dia amik.

Secara automatisnya aku gerak g rumah anga... amik size lucha yang besar. Pastu terus g rumah ipin terus bagi size yang besar.... dan balik, baring + pikir 'betul ker apa yang aku buat nie.... :P' hehehe...

Pagi ni g website troy lee designs, g tgk gambar helmet lucha tue balik... dalam hati, siot lah lawa. :P tkpe kalau aku decide balik nak layan freeride akhir October depan, aku kan berusaha sedaya upaya untuk dapat kan lucha tu balik... amin.

helmet punyer ceriter... siot!

2 comments:

Ober Frederiksen said...

kurang ajorrrrr. bley plak beli helmet cam beli gula2. jual beli je. wakakakaka.

Nas Plague said...

sebab tarak duit lah jual balik ber... cheiss.. jom g singapore.. bleh buka thari... kekekeke