nuffnang

FEBUARI

Monday, August 3, 2009

Cerita hari ahad...

Exit Machap, Ayer Hitam, Kluang, Batu Pahat
Sabtu malam tu setibanya aku dari singapore terus g ontot... lepak2 kena haji tarik... :P hehe man noco ngan ag ada... dorang tgh dok bincang2 nak g Gunung Lambak, Kluang ahad... :) disebabkan aku tkde buat mende.. follow ler... lagi dah lama tinggalkan bandar kluang... dulu skolah sini kejap... :D

pagi aku siap2 kan beskal ngan barang2 nak kuar... janji nyer kul 7am kat rmh ontot... 7pm aku tak mandi2 lagik.. man dah call2... hehee... dia dah ada depan rmh ontot... last2 aku kuar rmh kul 7:30am... hehe... tapi smpai jer.. ontot tak jawab2 tepon... mmg tgh tido ler tue... mmg masa2 gini sehingga petang tu mmg masa2 tido dia.. setakat ni kalau kejut record 46 miss call... :P hehehe... last aku ngan man lepak zuraimy layan neslo ngan nasi lemak..

pukul 8:30am baru ontot bangun... pukul 9am baru gerak g petronas kulai yang sebelum tol tue... tunggu acahi dgn lagi 2 man... :)

Belah kiri tu Stesen Kereta Api (KTM) Kluang... siot ah tak nampak.. :P
Aku rasa tunggu2 smue orang smpai kluang/g. lambak dalam kul 11:30am kot... disebakan gunung lambak banyak walking trail.. orang g hiking smue... jadi kite asume yang jalan2 nie boleh redah ngan beskal ler... hehehe... Aku, ontot, man noco, man mechanic, man 7sec (perghh banyak sangat orang nama man), achai, ajim, ajis, ngan ad (kawan baru...) terus gerak g trail... total untuk hari tu.. kiteorang turun naik.. ada 3 trail... :)

trail no. 1... macam single trail... agak tight jgk.. decending/curam... root banyak giler.. ala2 pelindung.. cuma pelindung luas sikit... technical rabak... bukan high speed... ada 2~3 orang tertonggeng.. hehehe... aku nyaris2 jatuh sebab terlanggar batu... agak meracah jgk lah... tapi fun...

trail no. 2... 90% simen... mmg tempat orang jalan kaki naik smpai jeram... kecik jer... rendam buku lali boleh ler.. tapi sini.. ada rock section yang rabak kat atas sekalik... rock section tak lebih dari 100meter.. tapi bebudak nie test skill turun naik kat rock section ni banyak jgk lah... aku try 2 kali jer.. takut.. kekekeke

trail no. 3... tak berapa curam... lepar trail averange 3 meter... banyak giler root ngan rock section... high speed trail... mmg turun smue orang berdesup... tak tgk belakang... kekekeke... sapa pakai fork 160mm kebawah... kena pilih line betul2 untuk elak tertonggeng... sapa pakai dh bike... boleh belasah mcm takde anak bini... mmg giler seronok...

Yeay.. gunung lambak
Lagi gunung lambak... :)
average climbing untuk ketiga2 trail lebih kurang 1jam setengah... averange turun ramai2 sambil ketawa... lebih kurang 3 minit... :) so do the math... lutut sangat lenguh dan tangan mcm nak tercabut... :P...

balik dalam kul 4pm gitu.. makan kat taman mana ntah... pastu drive lalu jalan dalam... pegi lalu highway... balik lalu sg sayong, tiram, ngan p.gudang... surpringly lebih kurang sama lama perjalanan...

sangat advise gi sini... dh/fr... best... tk payah nak gatal2 tambah burm + jump... natural trail dia dah cukup2 best... okies... nak pegi lagi.. nak pegi lagi... nak pegi lagi.... (kalau beskal ada lagi ler... kekekeke)

Balik ikut Sg Sayong, Tiram, P.Gudang... :)

3 comments:

CikuNorco said...

perjalanan balik, kau tido dalam kete Nas,, ontot citer .. gambo kete acai ni pun sebelom tido nih! ...

tp, korang berdua turun trail#3 laju giler, debu naik berkepuk-kepuk .. patutnya kau xleh jual beskal tu,, hadiahkan kengkawan jer.. he3

.miss daimen. said...

saya pernah daki gunung lambak!!!

Nas Plague said...

cikunorco: aku tido2 ayam jer... sebenarnya aku masih sedar... muahahaha

intan: hmm... pasni ajak andy plak.. hehe... bawak kan tong gas.. nanti dia hilang napas... mcm kat sabah aritu.. kekeke