nuffnang

FEBUARI

Friday, May 10, 2013

GuangZhou & ZhengZhou Part 06


7:09pm Friday 21, 2011
CA3824
Flight dri ZhangZHou ke GuangZhou

Baru jer lampu seat belt dipadamkan... hehehe

smbung.. Mr. Li call President company dia... kalau2 dia ada masa untuk jumpa kiteorang dan sign contract. Lucy dgn Pozy check balik contract agreement yg dah dipersetujui dari kiteorang kat malaysia lagi... kire ni final.

Tgh review dan sedikit changes kat delivery date... aku terpaksa bergegas ke Business Center hotel untuk print balik contract dgn lucy. Bila selesai jer aku nampak Pozy tgh berbual dgn lagi seorang yg tk ada dalam perbincangan tadi.

Pozy sempat bgtau aku yang mamat ni president company tu... sangat2 friendly. :) dia test 2 product yang kiteorang propose kat dia... dia happy. Dia jgk ada emphasis yang quality product dan date delivery kiteorang kena jaga sentiasa... itu yang menjamin long term relationship nanti... dgn semangat kiteorang meng’iya kan.. haha

Masa yang ditunggu2 dah tiba... signing contract dah nak mula. Aku keluarkan pen dgn pozy punyer stamping untuk mulakan sign.

Aku mula ragu2 dgn tindakan dorang ni... cop sign dorang tak bawak. Aku mula tanya bila dapat copy contract agreement tu yang complate. Dorg kata sign contract tu ada lagi satu party... dari government. Mr. Du Sheng (President) akan bagi hari ni jgk... dia mintak diri nak bergegas selesaikan contract tu. Dalam hati aku.. kenapa dia yang kena buat. Tk ada secretary ker.. atau personal assistant.

Lepas Mr. Du Sheng belah... Luzy mula explain pasal sales expense. Menurut dia melalui email yang dia bagi kat pozy.. untuk mempercepatkan process tu kiteorang kena bagi gift kat president dgn government. Aku dgn pozy dah blur... pozy kata dia tak received/tak aware pasal gift tu.

Kiteorang tanya berapa harga gift tu.. dia tulis EURO3000. Lagi lah aku sangsi, kiteorang explain mcm2 yang kite tk aware pasal duit tu, lagi skrg kiteorang tak bawak cash sebanyak tu. Mr. Li seboleh2 mintak duit tu... dia suruh beli barang tu dalam credit card. Aku bohong yang aku bawak travelers cheque ajer... Itupun dah cashkan semalam masa kat GuangZhou untuk cover expense kat ZhengZHou. Dia kata lagi suruh orang2 kite kat malaysia transfer duit tu... aku bilas lagi... aku katq untuk keluar kan duit tu ada 2 orang yang kena sign... satu kat malaysia.. satu lagi pozy... mcm mana nak transfer duit tu.. (ala nak kena makan la plak.. jap nanti sambung).

No comments: