nuffnang

FEBUARI

Friday, May 10, 2013

GuangZhou & ZhengZhou Part 03


2:57pm January 7, 2011, Khamis
Baiyun, GuangZhou International Airport
GuangZhou, CHINA

Flight AK112 tadi speeding mcm nak rak... jadi smpai 25minit awal dari jadual. Giler laju, nasib baik kat udara tak de speed trap. Kalau ada speed trap dah lama kapal terbang kena tahan road block... kite semua kena keluar bagi ic atau passport... :P hehehe

Baiyun compare dgn Tianjin, Chengdu dgn Kunming airport.. . jauh giler beza. NI tak tgk lagi Beijing punyer mcm maner... Baiyun giler babi besar dan ramai orang. Gate ada 2 category... A dgn B... gate A jer ada 133... giler tak.. aku rasa baiyun 3 kali ganda besar KLIA... construction baiyun mirip2 Airport sngapore... dia punyer pathway... material smue.. mcm terminal 2.

Since baiyun giler besar... dorang ada cart service. Kalau malas nak jalan... naik cart ler. Tapi aku rasa bayar kot... :P

TouchDown jer tadi... aku terus carik tempat untuk letak beg. Jadi boleh jalan2 kat bandar GuangZHou dgn pozy jap... lepas simpan beg2 bagak nih... kiteorang naik metro. Naik metro lagi senang nak jejalan bandar sbb jadual dia fix... pastu tk takut tertinggal... hehehe


curfew 2pm... flight g zhengzhou pukul 3:55pm... kul 2pm nak kena ready.

Aku dgn pozy gerak pegi park... man made park. modern lag.. arca2, bangunan2 smue dibuat waktu sekarang. Sekeliling guangzhou mmg nampak modern... termasuk locals. Mungkin sbb penangan ASIAN GAMES kot.


Ambik masa jalan2 kat park smpai 12:30pm jer... pastu bergegas naik metro balik Baiyun airport. Perut aku giler lapar... masa tak cukup nak explore2... trip ni ada mission.

Smpai aiport check-in... pastu carik mcdonals... pastu isap rokok kat luar, bagi pozy rasa sejuk angin guangzhou nih. Masa kat park tak terasa sangat sbb angin mcm tkde... pastu sbb berjalan sepanjang masa... body heat naik.

ternyata angin kat airport giler kuat + sejuk... cepat jer tangan aku kering.


Aku sekarang kat gate A126... tunggu flight ke zhengzhou. kat boarding pass kata gate A128... dalam departure board A128 g zhengzhou flight cancel... tapi flight number lain... kat A126 ni flight number sama... hurm... last2 kiteorang belasah duduk sini jer. hehehe harap2 betul lah.

aku ni mcm nak isap rokok.. tapi nak kena beli air dulu... mcm malas.. tpai flight 2 jam.. tgk lah... tutup dulu... malam smbung.

No comments: