nuffnang

FEBUARI

Friday, May 10, 2013

GuangZhou & ZhengZhou Part 01


4:42am, January 7, 2011, Khamis
LCCT terminal

Aku tak pernah terlintas yang akan pegi CHINA dalam masa terdekat nih. Since POZY mintak tolong untuk urusan dia... aku tak pikir panjang untuk follow. Planning kurang dari sebulan jgk. Since, planning tu jarak dekat dari tarikh travel... cost men’canak2 jgk. Especially domestic flight kt CHINA (AirChina). Kat CHINA dah nak dekat dgn spring festival + Chinese New Year.

Kali ni itinerary aku tak banyak. Masa travel pun 4 hari jer bermula hari ni. Flight AirAsia ni turun kat GuangZhou. Lepas tu naik local AirChina pegi ZhengZhou. Yang menarik nya kedua2 tempat ni aku tak pernah pegi. Sebelum pegi ni dah terbayang dalam kepala hotak betapa busy’nyer bandar2 kat CHINA yang padat nih, Terutama bandar macam GuangZHou.


Preparation kali ni lebih kepada Business Visit. Jadi beg champion North Face aku terpaksa ditinggalkan kat rumah. hehehe sian dier. Aku meminjam beg bapak aku... dia pulak baru balik dari BRUNEI.

Yang aku sempat tengok condition cuaca. Kat GuangZhou temperature tak lebih 7 celsius, sejuk tu... :P kat ZhengZhou plak -7 celsius. Mula2 nak pakai converse jer... takut tak tahan aku pakai kasut North Face aku... :P POZY steady dgn converse baru dia.... harap2 dia ok...

Malam semalam bergerak dalam pukul 10:30pm. Drive tak berenti langsung sbb nak kejarkan check in flight kul 3am. POZY bawak smpai melaka... aku sambung smpai LCCT.  Smpai LCCT mmg awal setengah jam. Tapi pintu tak boleh masuk smpai 4pm... :P melilau lagi. Waiting room kat area domestic... tkde toilet plak tu.. haish.


dah nak pukul 5am... flight lagi setengah jam. Kat CHINA nanti tak boleh ber’fesbuk atau blogspot... so, korang jaga diri... balik aku update apa2 yang patut... :)

No comments: