nuffnang

FEBUARI

Tuesday, October 2, 2012

Cerita tertangguh berbulan2 dan sekarang.

Rasa membuak2 nak menulis blog ni memang tiap2 hari. Tapi macam tkde masa, macam malas... mostly malas lah. Tapi for the past few months... dan beberapa months yang lepas. Banyak benda berlaku. Spend quite a few times kat penang cycling. Terbeli rollerblade (but it was super fun). Ride along putrajaya government sector (aku tk tau jalan apa tu), Trigger aku nak skate sangat2 kat situ... but ended up roller blading. hehehe... masa zaman2 sekolah dulu ada term '4 wheel good / 8 wheel sucks', then sekarang... tak beralih arah... 8 wheeler pun quite fun jgk. Especially spend with the right person.


Recently, aku punya CODY meragam kat bahagian brek. Then I can't find suitable shoes to ride... nak ride pakai ol skool agak sayang. :P if ended up trail punyer tanah. Plan bekyad ajer. Jadi, aku skate pelan2 kat depan rumah nak keluar peluh. Recently nak mengayuh ke Kg Pasir Gudang baru pun malas... pastu badan berat complaint. :P hehehe...


Jadi skate balik.

Ni board plaing lama aku pakai... 4 tahun. :P hehe biasa 7~8 bulan dah settle.

Surprisingly ada lah trick2 tak hilang... tinggal tunggu berani dgn tak jer. Plan sebenar suruh bai buat fun box/grind box utk letak depan rumah. Ntah dia ingat lagi ke tak?... aku ended up tukar board CHRIS COLE kat bawah yg dah 4 tahun rasanya... lemau tahap extreme kepada board ZERO jgk... tapi besar
gedabak.. 7.75". Nak buat macam mana... itu jer yg paling kecik.


Disebabkan aku dibesarkan zaman2 LKN KLIK, RED POINT, OCBC... street skating.. ia tk akan datang balik ke 2012 atau seterusnya. Masa dulu2 skaters boleh kira dgn jari... sekarang setiap sekolah ada skaters. Dulu2 street skating.. kalau ada skate park pun.. DIY. Sekarang... ada skatepark proper.

Aku sangat2 berutung dapat skate dgn kawan2 balik... mcm nausad (POH).. fuad (NET)... rata2 membesar sama2 dulu. Rata2 jgk semua dah ada anak... :P jadik tkler terasa perbezaan umur tu sangat2... maklum ler dah nak masuk 40 kan... pejam celik pejam celik nanti sampai 40 sen. Kederat mungkin haus... ni ler sekerat video skate proper yg terbuat. :)


walaupun tk skate macam dulu2. Fun skating dgn kawan2 tu masih ada... cukup ler buat suka2 ye tak. Tapi tk ler smpai overnight bagai... masing2 pun ada family dah. Apa2 pun nak carik balik apa2 yg tertinggal... terlupa...

Photo credit: Azmal Mashudi

Malam SELASA... malam skate. ;)

No comments: