nuffnang

FEBUARI

Monday, June 22, 2009

Bandung (Part 4)

Arini bangun awal sikit sbb aku naik bas g jakarta ngan kiki kul 8am WIB. Lagi buat aku kelam kelibut sbb ingat kan aku bangun kul 7am WIB mandi giler babi laju. Tgk2 balik rupa nya salah tgk jam da.... Chessss

Perjalanan dari soreang ke jln lombok

7pm WIB aku dgn kiki ke Jalan lombok nak amik bus g jakarta. Jauh jgk lah tmpatntu. Dgn jam lagik. Tpat kite beli tiket tu namanya Baraiya travel. Tepat jam 8am WIB bus grk g jakarta. Sebenarnya bukan bus pun... Hehehe van besar. Dulu2 katanya kalau ke jakarta sblm ada higway makan 4~5 jam. Sbb lalu puncak gunung. Skrg tambah lebih 2 jam aja dari jln lomboj bandung ke pondok indah jakarta.

Baraya Travel. Kiki tgh chk van mana nak naik. :)

9:30am WIB. Van berenti. Mcm kat perhentuan RnR gitu. 15 minit ajer. Tapi lepaslah buat g toilet ngan minum. Skrg ni lewat simpang/exit pegi cibitung ngan tambun. :)

RnR.

10:30pm WIB smpai pondok indah. Kali ni jadual jumpa dgn reps aksara. Harapan kalau2 siap diskusi jam 12:30pm WIB ada van balik bandung dari tmpat yg sama. Mujur ada mcd free wifi lagik. Upload blog part 2 ngan 3. Langsung tunggu reps aksara.

12pm WIB baru di smpai. Kat mcd. Diskus kejap ajer. Sbb dgn Aksara dia lagi suka via email. :) bertemu buat pengenalan ajer. Buat pembuka kata. Yg specialnya jumpa aksara ni. Dorg boleh datang malaysia/singapore tgk plague perform kalau nak meyakinkan lagi kerjasama aksara dgn plague. Sblm 12:30pm WIB kiteorg grk dah. Tp van pukul 12:30pm tu kiteorg waiting list. Tiba masanya nak berangkat. Giliran tu dibagi Org lain pulak. Tapi kata Kawan kiki yg keje baraya trveltu ada lagi van ke bandung dlm pukul 2pm WIB. Tapi ke naik kat area blok M. Langsung naik ojet trus g blok m, tapi tiket dah booking kire ok lah. Masa nak g blok m tu mmg gile jam. Mujur kiteorg naik ojet yg racing punyer. Hehehehe smpai pun lagi 45minit nak grk. :)

Baraya Blok M

5pm WIB. Smpai blk kat jln lombok, bandung. Kiteorg g jaln2 kat parahyangan. Tgk2 tshirt. Hehehe tapi disebabkan aku ni bukan org yg reti shopping. Aku end up tak beli pun apa2 kat situ. Hehehe. Tak ada apa2 lagi kiteorg grk balik soreang. Makan otw tu kat kopayangan kalau aku tk silap dgr. Dlam tgh makan tu kiki smpat lagi buat satu lagi appointment. Jumpa dgn org besar QYU radio. Appointment dah set, lepas makan tu kite grk trrus. Jalan malam ni jam giler mujur kiteorg naik motor. :)

Kopayangan jam giler. Lepas makan, perjalanan balik soreang/QYU radio

Smpai QYU radio pukul berapa aku tak pasti. Tapi jumpa jer kat QYU trus discuss pasal promo, kerjasama. Teruja aku. Dispite keadaan hubungan malaysia ngan indo tak berapa baik. Keterbukaan dorang even dari mula2 jumpa sesiapa lah. Tak ada sorang pun yg cakap pasal masalah malaysia dgn indonesia. Arah tuju smue sma. Saling beri pendapat terhadap music. Kecintaan terhadap music. (nanti aku citer panjang lebar pasal ni ok).

QYU Radio. Bandung selatan.

9pm smpai rmh kiki. Aku lepak luar jap isap rokok. Lepak kat halaman rmh kiki. Kiki buat kopi. Lepak sama citer2 pasal music lagi. :)

"seperti dimalaysia. Plague nie sekadar mewarnai scene music malaysia dan munkin singapura. Dtg ke indonesia kite ini band baru. Lagi kecil dari kuman. Kalau ada seorg yang ingin mendengar disana sudah memadai... Alhamdullilah"

"Yg aku ingin sebenarnya menguatkan persaudaraan dan pemahaman. Benci punca utama kelompok terpisah, tapi sadarkah kalau berkerjasama faedahnya lebih hebat"...

"Seseorang yg negatif itu tidak seharusnya di salahkan agamanya, negaranya dan bangsanya... Yg salah dan harus dibantu perbetulkan adalah org negative itu sendiri. Bukan menghukum agamanya, bangsanya dan negaranya"

Jom kite sebarkan wabak itu.

[Post frm CoinFlip (Phone)]

No comments: