nuffnang

FEBUARI

Monday, December 22, 2008

Hujung Minggu Lepas... eh semalam lah.


Hmmm. apa yang menarik eh. Yang nak dikongsi bersama. eceh. Jumaat minggu lepas aku balik lambat sikit dari keje. Sbb tak ada apa2. Ipin kata nak ride weekends... tapi aku dah janji dgn Nizam turun FortySeven sambung tutorial nuendi dgn recording. hehehe lepak studio pun cara tok.

Lagi pun aku nak beli Speaker Monitor... kalau sempatlah. Petang kat ontot jumaat tue... ipin tukar plan plak.. :P XC sabtu.. FR/DH hari ahad.. arghh tk dpt plak nak join yang ahad.. :P sbb cuti chirtmas aku nak kayuh jauh dah (tak decide lg nak g mana... ada 5 hari tue... :))

Pagi sabtu mcm kebiasaan nyer... enchek ontot ada masalah mem-bangunkan diri... :P ipin pun mood mengayuh ada kureng plak. So, aku bangun mandi stand by g singapore jer ler... lgpun ahqid (skudap skudip) ada msg/call dorang ada kat DANGA pagi tu standby nak check-in hotel. Nak g singapore katanya... Sebelum tunggu Nizam balik keje, sblm 6:30pm baik aku jumpa dorang kat memana jalan sesama... makan sesama ker...

ICQ ker ICT... gerbang selatan baru bukak. Jadi test ler lalu.. kete tak ada plak.. biasa beratur/traffic jam bagai nak rak... :P hehe... (time jam mengeluh... tak ada mengeluh jgk... keke.. normal?)

smpai terus g Orchard pindah ker bras basah... jumpa ahqid and the geng.... bawak dorang jejalan. kedai musik ngan kedai beskal... kekekeke... malam makan kat Ayam Penyet... pastu aku terus gerak g Studio... sampai agak kul 12am jgk kot..

Cerita sadis klinik singapore... (kalau ada singaporean baca sori yer... aku tulis based on experiance). Mana2 aku g jalan... aku akan bawak satu (at least) ventolin puff {sbb kalau aku tension sesangat... aku akan diserang ATHMA... hehe}... nak dijadikan cerita aku terlupa... jadi aku ajak Fid Munkees ngan Nizam pusing satu woodlands & yishun carik klinik 24jam... sbb Nizam pernah belikan aku Ventolin kat klinik masa PLAGUE tgh recording.

Klinik pertama: dorang dah nak kemas dah... balik. Jadi aku pun masuk tanya ada ventolin ker tak... dorang kata ada. tapi doktor tak ada... jadi tak boleh jual... ler ventolin jatuh bawak drug berbahaya ke?... aku pun buat muka tak sihat... cakap yang aku perlukan sekarang... tapi dorang insist kata tak boleh jual... doktor taka ada.. :P perghh so, aku keluar hampa...

Klinik kedua: area yishun... sampai2 mmg dah nak tutup pagar... tapi aku cuba jgk mana tau boleh dapat... berlari sana sini tu dah menampak kan aku tercungap2... sajer je belakun... hehe.. tapi tknak jugak jual... tknak.. dia lebih suka balik rehat dari tolong orang yang dah nak mati mintak ubat... :P

klinik ketiga: chanteekk... 24hours lagi... hehe jd aku punyer chance untuk dapat ubat mmg sangat cerah... :P mmg mengharap. Smpai jer klinik. dia bagi warning... ubat setiap satu ada additional charge SGD15 dolar.. :P okeh.. no problem (mcm teksi plak kan.. ada midnight charge... hehe).. pastu kalau bukan members... wajib jumpa doktor... jumpa jer sbb malam ++ extra sbb midnight kena charge SGD96 dolar... belum ubat lagik... :( sangat dukacita... aku terpaksa pilih mati tak ada nafas dari bayor doktor tue.. Nasib baik level stress aku tak meracau... hehehe.. kalau tidak.. kena balik ler.. :P

So, you see... chewah... mmg doktor nak kena survive jgk... tapi smpai mcm tu sekali, aku rasa... lebih pada business dari nak tolong orang... tolong bukan bererti free.. kite bayor yer tak?.

Tapi aku tgk dari segi perspective lain plak... cuba kite pakai kasut doktor tu.. mungkin dia tak nak jual ubat kepada orang yang tak memerlukan... TAPI ventolin tu dadah berbahaya ker?... kat farmasi bleh jual senang mcm tu jer... :P lu pikir ler sendiri... (mungkin aku tak jumpa klinik yang ok kot malam tue... )

smbung citer... mlm distudio tu knowledge aku untuk recording tu adalah naik dari 30% ~ 60%...extra 30% tue... sapa nak bagi... seperti biasa.. dan hari2 sebelum nya kalau aku lepak studio... mesti apa2 pun cerita dalam DVD player.. confirm miss nak tgk.. :P sbb tertido dulu sblm citer habis..

ahad bangun lewat... lepak. bfast pastu balik johor dalam kul 9pm.. clear giler tue... tak ada traffic jam... okies... bual2 kosong untuk hujung minggu yang tal ada program...

tapi tunggu minggu depan... gue ada cycle tour... :)

4 comments:

ultramantarojuga said...

sadis btol aku bca ctrer psal ko nk bli ubat,,,
abg naz klo ad g angsna jngok r aku kat level 4,,,

Nas Plague said...

ultramantarojuga: owh.. insya'allah... :)

Ober Frederiksen said...

wuwuwuwu. tu le. aku baru baru ni je kene dgn docs like these. -_-"

meh, skrang docs are pekerjaan and not services. hehe.

oh, itu kayuhan, mentak maap ehhhh encek nassss, huhu, stamina aku out, lg plak minggu ni aku kene measles daaaaa. sorryyy daaaaa. aku dah prepare dah beskal aku jd touring. tp hampeh. haishhhhh. jgn menganjing aku byk2 nnt dgn gambar2 touring tu ye. :PP

Nas Plague said...

Ober Sebober: hehehe... menganjing mmg perkara wajib.. .muahahaha